
A biblioteca municipal de Vigo acolheu a quarta-feira 22 de Fevereiro o primeiro acto público de apresentaçom da nova campanha soberanista das Bases Democráticas Galegas.
Sob a legenda Estatutos nom. Autodeterminaçom Braúlio Amaro, coordenador das Bases, Antolín Alcántara da Executiva Confederal da CIG, e o filósofo Domingos Antom Fernandes, como três dos primeiros promotores da iniciativa suprapartidária e unitária a prol dos direitos nacionais e democráticos do povo galego, nascida em Janeiro de 2004, analisárom a actual situaçom da Galiza.
Braúlio Amaro denunciou a conculcaçom dos direitos nacionais e sociais do povo trabalhador galego, da incapacidade de pode decidir o futuro colectivo da naçom Galiza polos restringidos parámetros sobre os que os partidos institucionias com representaçom no parlamento galego querem abordar a modificaçom do Estatuto de 1981. O coordenador das Bases foi talhante à hora de definir ao "povo galego como único sujeito e Galiza como ámbito soberano de decisom" como premissas fundamentais para poder participar com as mínimas garantias democráticas num debate que semelha nascer furtado.
Posteriormente o dirigente da CIG incidiu na necessidade de ligar soberania nacional com a defesa dos direitos da classe trabalhadora. Antolín Alcántara manifestou o "marcado carácter de classe do projecto imperialista espanhol" que justifica a negativa a questionar essa unidade de mercado chamada Espanha, e denunciou a orientaçom do nacionalismo maioritário, defendendo a necessidade de recuperar os postulados soberanistas do movimento nacionalista galego, e de dar passos firmes e imediatos na construçom dum amplo e plural movimento autodeterminista alicerçado sobre essa imensa maioria social que hoje conforma o povo galego: a classe trabalhadora.
O ex-presidente da Aula Castealo de Filosofia denunciou a hipocrisa da política espectáculo, a corrupçom intrínseca da política burguesa e a grave situaçom que atravessa a naçom galega por mor da carência de soberania nacional.
Nas vindouras semanas actos semelhantes terám lugar em diversas localidades do nosso País.